Що кому потрібно на уроки? Спробую знайти.
Інформація на уроки
Сообщений 1 страница 9 из 9
Поделиться22007-05-01 13:37:17
ОХОРОНА НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Сьогодні в Україні розроблено і впроваджено основні елементи формування економічного механізму природокористування та природоохоронної діяльності. Впровадження еколого-економічних заходів створило стимули до раціонального використання природних ресурсів, а також реальні джерела фінансування природоохоронної діяльності. Для фінансування природоохоронних витрат, пов’язаних із відтворенням та підтриманням природних ресурсів у належному стані, до Державного бюджету з 1994 р. введено окремий розділ «Охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека». Розділом передбачено видатки на охорону і раціональне використання водних, мінеральних, земельних ресурсів, створення лісових насаджень і полезахисних смуг, збереження природно-заповідного фонду, утримання місцевих природоохоронних органів.
Починаючи з 1992 р. в Україні побудовано систему державних цільових фондів охорони навколишнього природного середовища на загальнодержавному та місцевому рівнях. З 1998 р. вони ввійшли до складу відповідних бюджетів (до цього часу були позабюджетними). За час впровадження цієї системи накопичено важливий досвід щодо їх діяльності.
Якщо говорити про майбутнє, то єдиним продуктивним шляхом відвернення техногенно-екологічних загроз є перехід від схеми реагування
на події (аварії та катастрофи) до побудови системи упереджувального контролю безпеки, переорієнтація науково-технічного потенціалу на створення нового покоління об’єктів, техніки з гарантованим рівнем безпеки, запровадження програмованого режиму управління безпекою і нормативно-правового регулювання техногенного середовища. Пріоритетними національними інтересами України є екологічна безпека та впровадження екологічно чистих технологій в усіх сферах життєдіяльності суспільства. Важливу роль у реалізації цих програм повинно відіграти Мінекобезпеки України.
Питання охорони довкілля не бувають лише національними. Вирішуючи екологічні проблеми Полісся, Україна сприяє відновленню «зелених легенів» Європи, оздоровлюючи водне середовище Азово-Чорноморського регіону, наполегливо працюючи над екологічним відродженням Днiпра i його
басейну — пом’якшенню регіональних i глобальних проблем. Екологічно чиста, економічно стабільна i демократична Україна — не тільки мрія нашого народу, а й майбутня повнокровна частка Європи i всього світового співтовариства.
Керуючись основними ідеями і принципами, декларованими Конференцією OOН з навколишнього середовища і розвитку (Ріо-де-Жанейро, 1992), Україна заявила про свій намір перейти до сталого розвитку, при якому забезпечується збалансоване вирішення соціально-економічних завдань, проблем збереження сприятливого стану довкілля і природно-ресурсного потенціалу з метою задовольнити життєві потреби нинішніх і майбутніх поколінь. Основою сталого розвитку є паритетність відносин у тріаді людина-господарство — природа, що забезпечує перехід до такого способу взаємодії природи і суспільства, який характеризується як епоха ноосфери. Сталий розвиток узагальнює в собі процес виживання і відтворення генофонду нації, активізацію ролі кожної окремої людини в суспільстві, забезпечення її прав і свобод, збереження довкілля, формування умов для відновлення біосфери та її локальних екосистем, орієнтацію на зниження рівня антропогенного впливу на природне середовище та гармонізацію розвитку людини і природи. Ідея сталого розвитку стосується не тільки сучасності — вона адресована водночас як тим поколінням, що живуть нині, так і прийдешнім.
Мінекобезпеки було розроблено проект Концепції сталого розвитку України. Він передбачає, що Україна може забезпечити сталий розвиток виключно шляхом ефективного використання всіх видів ресурсів, структурно-технологічної реструктуризації виробництва, застосування творчого потенціалу всіх членів суспільства для розбудови і процвітання держави. Охорона довкілля та раціональне використання природних ресурсів повинні розглядатись не як самоціль, а як невід’ємна частка цього процесу.
Поделиться32007-05-01 13:38:56
Чорнобильська катастрофа
26 квітня 1986 року в Україні трапилася наймасштабніша техногенна катастрофа сучасності — аварія на Чорнобильській атомній електростанції.
Вночі о 1.23 (за московським часом, що діяв тоді в УРСР) на 4-му енергоблоці Чорнобильської АЕС в результаті серії теплових вибухів був зруйнований реактор. Значна кількість радіоактивних речовин потрапила в навколишнє середовище, це зокрема ізотопи урану, плутонію, йоду-131 (період напіврозпаду 8 днів), цезію-134 (період напіврозпаду 2 роки), цезію-137 (період напіврозпаду 30 років), стронцію-90 (період напіврозпаду 28 років). За розрахунками експертів, сумарний вихід радіоактивних матеріалів становив 50 млн. кюрі, що рівнозначно наслідкам вибухів 500 атомних бомб, скинутих в 1945 році на Хіросіму.
Радіоактивна хмара, що утворилася в результаті аварії, пройшла над європейською частиною колишнього СРСР (Україна, Білорусь, Росія), Східною Європою, Скандинавією, Великобританією і східною частиною США.
Радіоактивними нуклідами було забруднено понад 145 тис. кв. км території України, Республіки Білорусь і Російської Федерації — близько 5 тисяч населених пунктів в цих країнах; з них в Україні — 2218 селищ і міст з населенням приблизно 2,4 млн. осіб.
Влада СРСР два тижні замовчувала масштаби аварії, яка стала найбільшою техногенно-екологічною катастрофою сучасності. 19 вересня 1986 на прес-конференції для радянських і іноземних журналістів про аварію на ЧАЕС було заявлено: 2 осіб загинули в момент аварії, 29 померли пізніше, на стаціонарному лікуванні — 11 осіб.
Населення попередили про небезпеку зараження з великим запізненням. Перше офіційне повідомлення по телебаченню зробили лише 28 квітня. До цього часу підвищення радіаційного фону уже зареєстрували в Швеції — за ізотопним складом радіоактивної хмари фахівці визначили, що сталася аварія на атомній станції.
25 квітня 1990 року Верховна Рада СРСР офіційно визнала, що попередня інформація про масштаби катастрофи є результатом брехні і неправильної оцінки масштабів аварії. За інформацією СБУ України, до 1991 року Чорнобиль забрав життя 12 тисяч громадян СРСР, в основному військовослужбовців. Радянські органи влади надали в МАГАТЕ неправдиві відомості про викид в атмосферу 3% радіоактивних речовин, тоді як реальний викид становив 60 — 80%.
В 1986-1987 роках в роботах з ліквідації наслідків катастрофи взяли участь близько 600 тисяч осіб. 200 тис. з них отримали підвищені дози опромінення, повідомляє «Інтерфакс-Україна».
За офіційними даними загалом внаслідок Чорнобильської аварії потерпіли близько 5 млн. осіб, з них понад 2,6 млн. українців, у тому числі більше 600 тис. дітей.
Після аварії на Чорнобильській АЕС з потерпілих районів евакуювали 116 тисяч мешканців. Ще 230 тисяч були переселені із зараженої зони. Серед них значно вищий, ніж в середньому по Україні, рівень захворювань органів дихання, щитовидної залози та інших.
Тим часом частина переселенців повернулася в села. Зараз на заражених територіях проживають більше 300 самоселів.
Через 20 років після аварії на ЧАЕС оцінки її впливу на здоров'я людей дуже суперечливі. Чорнобиль називають ще і інформаційно-комунікативною катастрофою, оскільки точне число жертв важко визначити. Вважається, що велика їх частина померла або помре від раку. Достатньо складно визначити, чи є ці випадки наслідком аварії або ж викликані іншими причинами.
Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) відзначає, що в Україні, Росії і Білорусі діагностовано більше 5 тис. випадків раку щитовидної залози у людей, які були під час чорнобильської аварії дітьми і підлітками. В найближчі роки в цих країнах від раку помруть ще приблизно 9 тисяч осіб, говориться в доповіді цієї організації.
Фахівці ВООЗ прогнозують, що наслідки чорнобильської катастрофи приведуть до загибелі 16 тис. жителів Європи. Своєю чергою британський вчений Іан Ферлі оцінює цифру жертв чорнобильської трагедії в 30-60 тис.
Сьогодні екологи Greenpeace не погоджуються з оцінками МАГАТЕ і ООН і заявляють про смерть 100 тис. людей в цілому світі тільки від онкологічних захворювань, викликаних Чорнобилем. В МОЗ України відзначають стійкі негативні зміни в стані здоров'я дітей. Зростання захворюваності дітей раком щитовидної залози почалося з 1989 року. За даними Інституту ендокринології і обміну речовин АМН України, за 1989-2004 рр. тільки в Україні було прооперовано 3400 осіб, які були дітьми і підлітками на момент аварії.
Медики також вважають, що напередодні 20-х роковин Чорнобильської катастрофи медико-демографічна ситуація в Україні на радіоактивно забруднених територіях продовжує формуватися в умовах демографічній кризи. З 1991 року смертність населення перевищила народжуваність. В результаті середньорічна чисельність населення країни з 52,179 млн. в 1993 році зменшилася до 47,451 млн. в 2004 році. Погіршенню демографічної ситуації сприяла несприятлива, серед іншого і в результаті Чорнобильської катастрофи, екологічна ситуація.
Поделиться42007-05-04 19:16:50
Свідомість - це вища, властива лише людині форма відображення
об'єктивної дійсності, спосіб її відносин до світу і до самого себе, що
являє собою єдність психічних процесів, що активно беруть участь в
осмисленні людиною об'єктивного світу і свого власного буття і визначається
не безпосередньо її тілесною організацією (як у тварин), а здобуваються
тільки через спілкування з іншими людьми навичками предметних дій.
Свідомість складається з почуттєвих образів предметів, що є відчуттям чи
уявленням і тому володіють значенням і змістом, знання як сукупності
відчуттів, відбитих у пам'яті, і узагальнень, створених у результаті вищої
психічної діяльності, мислення і мови. Таким чином, свідомість є особливою
формою взаємодії людини з дійсністю і управління нею.
Поделиться52007-05-04 19:21:55
ЗАХАРЕНКО ОЛЕКСАНДР АНТОНОВИЧ
(02.02.1937 – 30.04.2002)
2 лютого 2007 року минає 70 років від дня народження видатного українського педагога, директора Авторської Сахнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Корсунь-Шевченківського району, заслуженого учителя України, народного учителя СРСР, народного депутата Верховної Ради СРСР двох скликань, академіка, дійсного члена Академії педагогічних наук України, члена-кореспондента Академії педагогічних наук СРСР, іноземного члена Російської академії освіти Олександра Антоновича Захаренка.
Завдяки самовідданій праці О.А.Захаренко здобув громадське визнання і шану. За багаторічну плідну роботу з навчання і виховання молоді, активну участь у громадському житті він нагороджений орденом Леніна, орденом „Знак пошани”, медаллю А.С.Макаренка, медалями К.Д.Ушинського та „За трудову відзнаку”, значком „Відмінник освіти СРСР” та „Відмінник народної освіти України”, а за чотирьохтомне видання „Енциклопедія шкільного роду” про громаду села Сахнівки Корсунь-Шевченківського району його визнано кращим освітянином 2001 року, лауреатом відзнаки „Засвіти вогонь”.
Відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України від 14.07.2005 №412/31 „Про відзначення дня народження О.А.Захаренка” ця дата широко відзначатиметься педагогічною громадськістю України.
Захаренко О.А. народився 2 лютого 1937 року у м.Кам'янці Черкаської області. З 1959 року після закінчення Черкаського педагогічного інституту і до кінця своїх днів він присвятив себе педагогічній праці у Сахнівській загальноосвітній школі (39 років). За цей час невеличку сільську школу він підняв до рівня широко відомої в Україні і за її межами Сахнівки, а сам виріс до рівня педагога-академіка.
Реформування сільської школи О.А.Захаренко розпочав ще у 70-80 роки минулого століття. За досвідом у бригадне село Сахнівку їздили зі всього світу: з Канади і Німеччини, з Китаю і Японії. Знали про Сахнівську школу і у Сполучених Штатах Америки. Щороку школу відвідувало не менше 20 тисяч педагогів.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 01.02.2002 №61 школа, з якою пов'язана доля Олександра Антоновича, отримала статус авторської і має назву „Авторська Олександра Антоновича Захаренка середня загальноосвітня школа с.Сахнівки Корсунь-Шевченківського району Черкаської області”.
Гуманістична концепція виховання дитини, увага до її творчого потенціалу є основоположними у Сахнівській школі. Під мудрим керівництвом О.А.Захаренка звичайна сільська школа стала містечком творчості, пізнання. Педагогічну концепцію О.А.Захаренка визначають як дитиноцентричну, оскільки дитина у Сахнівській школі є центром уваги і рівноваги.
За життя Олександр Антонович Захаренко видав дві книги: „Школа над Россю” (у співавторстві з С.М.Мазуриком), „Поспішайте робити добро”; у передсмертний рік написав майже одночасно три книги:
„Енциклопедія шкільного роду” (2001р.)
„Поради колезі, народжені у школі над Россю” (2002р.)
„210 шкільних лінійок” (2002р.)
Поделиться62007-05-04 19:30:23
Микола Дремлюга
Є в Японії добрий і мудрий звичай: дитина, яка збирається до першого класу, має заспівати на спів¬бесіді з учителем до дванадцяти японських народ¬них пісень. Впоралася із завданням - школяр, ні - хай приходить із батьками наступного року.
Цей приклад мудрої національної музичної пе¬дагогіки мимоволі спадає на гадку, коли думаєш про творчість видатного українського композито¬ра і педагога, народного артиста України, професо¬ра Національної музичної академії Миколи Дремлюги, у центрі всієї творчості якого - турбота про розвиток українського бандурного мистецтва, про те, щоб не пересихало духовне коріння нації.
Бандура — найдорожчий національний музич¬ний інструмент, її задушевний, сповідальний, молитовний голос пронизує всю історію та культу¬ру України; вона, бандура, немовби уособлює співучість та безсмертя українського народу.
Народився Микола Васильович Дремлюга 22 червня 1917 р. у с. Бутурліновка на Воронеж-чині. 1946 р. скінчив Київську консерваторію, з 1978 р. - її професор. У консерваторії його вчи¬телем був Л. Ревуцький. Микола виявився гід¬ним свого великого вчителя.
Те, що зробив Дремлюга для українського бан¬дурного мистецтва, без перебільшення можна на¬звати творчим подвигом композитора. Як відо¬мо, бандура довго виконувала переважно супро¬відну, акомпанементну роль. Дремлюга створив багатющий концертний репертуар для бандури і вперше вивів її на концертну естраду як сольний інструмент. Композитор є автором першого в історії української музики концерту для бандури та симфонічного оркестру.
Написані ним багаточастинні сонати, сюїти, ціла низка творів інших жанрів, таких як дума, поема-рапсодія, прелюдія-фуга. рондо, пісня, танець, капричіо, - колоритно збагатили концертний бан¬дурний репертуар новими виконавськими прийо¬мами та виражальними можливостями.
Окрім творів для бандури, композитор ство¬рив великі полотна симфонічної музики, зокре¬ма 6 симфоній і цикл симфонічних поем. Крізь його симфонії червоною ниткою завжди проходить Україна. Такою є, зокрема, його Симфонія № 6, що має назву «Україна-мати».
За Симфонію № З, присвячену пам'яті жертв голодомору 1932-1933 рр., М. Дремлюгу удостоє¬но Державної премії України імені Т. Шевченка.
Багато нового вніс композитор у сферу сольної вокальної музики. Він автор прекрасних роман¬сів і вокальних циклів на вірші Лесі Українки, І. Франка, М. Рильського, В. Сосюри, П. Тичини. А скільки граціозності, душі і шляхетності в його вокальних творах на сонети Ф. Петрарки, Мікеланджело, В. Шекспіра, А. Міцкевича, X. Хіменеса, П. Ронсара, П. Елюара, Омара Хайяма!
Концерт М. Дремлюги для бандури із симфоні¬чним оркестром став обов'язковим твором на всіх вітчизняних і міжнародних конкурсах бан¬дуристів.
Поделиться72007-05-04 19:34:30
Що значить бути гідним?
Ти знаєш, що ти людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя єдина,
Мука твоя єдина,
Очі твої одні.
В. Симоненко
У наш нелегкий час, коли шкала цінностей повністю перевернута, коли ма¬теріальні блага важать більше від духовних надбань, починає здаватися, що вже щезли благородство та честь, доброта та милосердя. Але це не так! Є цінності, які не зникнуть ніколи, на них не вплинуть історичні кризи. Ці цінності наро¬джені, щоб жити вічно.
Є така тонка і ніжна, сильна і мужня, недоторкана і незламна річ — гідність людської особистості. У житті людина зустрічається з чесністю та підлістю, щас¬тям та горем; у житті бувають миті не тільки радості, а й страждання, душу пере¬вертають всепоглинаюча любов і почуття ненависті; бувають такі ситуації, коли потрібно відмовлятися від чогось і йти на жертву задля блага рідної, близької людини, потрібно піднестися силою своїх думок, переконань над почуттями та емоційними поривами.
Усе це вимагає гідності. Треба з гідністю жити, працювати, з гідністю корис¬туватися матеріальними і духовними благами, на які ти маєш право, з гідністю переживати радість і горе, з гідністю хворіти і прожити свою останню годину, бо коли настане час відповідати за всі свої думки, слова та вчинки перед самим строгим суддею, якого не можна підкупити або вмовити, — перед своєю Сові¬стю, не в кожного вистачить мужності зазирнути в її очі — на це здатна тільки людина, як зберегла свою гідність.
У найважчих обставинах, навіть тоді, коли життя здається неможливим, не можна переступати ту межу, за якою кінчається володарювання розуму над на¬шими вчинками і починається темна стихія інстинктів та егоїстичних бажань. Треба берегти, утверджувати, розвивати, підносити свою гідність!
Корінь гідності — у благородних переконаннях і думках, саме тому так важ¬ливо очистити свою душу від чорних думок і плекати у ній тільки добрі почуття.
Гідність і чистота думки — речі взаємозалежні, бо не може людина з поганими думками та заплямованою совістю називатися гідною, і навпаки — якщо людина гідна, то вона ніколи не принизить себе до безчесних намірів або амо¬рального вчинку. Людина, яка має гідність, завжди буде діяти згідно з закона¬ми честі та совісті, благородства та милосердя — вона ніколи не підставить під¬ніжку, не встромить ножа у спину, не буде даремно давати обіцянки — вона за будь-яких обставин дивиться у вічі, незважаючи на те, хто перед нею — друг чи ворог. І все на своєму шляху ця людина зустрічає з високо підведеною головою, вона завжди дивиться тільки вперед, що б не чекало на неї у майбутньому — і долає всі перешкоди з гідністю.
Не може при добрі той жить,
Хто хоче злу й добру служить,
Бо, хтівши догодить обом,
Він швидко стане зла рабом.
(І. Франка)
Гідність — це мудрість тримати себе в руках. Вона ніжна й тендітна і водно¬час міцніша від броні, бо єднає дух і тіло, бо в її основі — непорочність і чисто¬та душі. Та якщо її занедбати, як відбувається самогубство і цілковите знищен¬ня — тлін і порох, душа всеспалюється, і залишаються тільки руїни.
Благородство людської особистості виявляється в тому, наскільки мудро і тонко людина може визначити, що гідне і що негідне. Гідне повинно стати са¬мою суттю духовної культури, негідне ж — викликати зневагу.
А правда лиш одна — вона колюча,
Гірка й жорстока. І завжди в біді,
Тож мужнім будь — оборони її.
(А. Малишко)
Поделиться82007-05-25 00:27:29
8 клас. Розгорнута відповідь на запитання "Які настанови Шота Руставеллі тобі будуть порадниками у житті?"
Шота Руставелі – один з найзнаменитіших поетів Грузії. Його поважають в багатьох країнах світу. В знак пошани йому встановлюють пам’ятники. Один з таких пам’ятників є й в нашій країні.
Твір Руставелі „Витязь у тигровій шкурі” відображає вірну дружбу та справжнє кохання.
У поемі дружба трьох витязів допомагає їм у найскладніших ситуаціях. Кожна людина повинна мати справжніх друзів. Вони допоможуть в біді, вислухають, підтримають. Це підтверджують слова поета „Якщо друг підпора вірна, не боюся сам біди.”
Не менш важливе значення в житті людини має кохання. Тому що кохання може творити чудеса, штовхати людей на героїчні вчинки, рятувати від самотності, гоїти глибокі сердечні рани, знаходити в собі нові сили. І насправді так це і відбувається. В поемі головною ідеєю є відображення людини, яка може все здолати на шляху до особистого щастя. І врешті-решт перемагає кохання: дві закохані пари грають весілля в один день.
Доброта... На жаль ми рідко говоримо про цю прекрасну якість людини. Кожен із нас, де б не знаходився, може робити людям добро. Доброта нероздільна з дружбою та коханням. Добра людина буде завжди хорошим другом. Коли людина добра, добре відноситься до оточуючих, то її поважають і так, як доброта нероздільна з дружбою та коханням, то на цю людину також чекають вірні друзі та справжнє кохання.
Ці три настанови Руставелі і будуть мені порадниками в житті.
Поделиться92007-06-14 15:18:14
Доброго времени суток!